چیستان
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چیستان
نوشته شده در جمعه 2 فروردين 1392
بازدید : 1256
نویسنده : سید علی سهرابی

 

***
2.من یار مهربانم داناو خوش بیانم
گویم سخن فراوان با آنکه بی زبانم

هر مشکلی که داری ، مشکل گشای آنم پندت دهم قراوان من یار پند دانم من دوستی هنرمند، با سود و بی زیانم از من مباش غافل ، من یار مهربانم
***
3.کوچیک کوچیک، دماغ کوچینک !
***
4.آن چیست که پای کوه نشسته و عمامه بسردارد؟

***
5.راه میره بیابون، بار میکشه فراوون، خار میخوره بجای نون
***

6.زردم و زبرم، زیر زمین معتبرم، کلاه سبزی به سرم !
***
7.چه خزنده خطرناکی است که اگر آنرا وارونه کنیم رام می شود؟
***
8.اولم این سر گاو دومم آن سر گاو سومم آخر روز چهارم دوم هنوز بر سرم چون شاخه هاست تو ی جنگل کاج هاست
***

9.کاسه که سرداره، سرکله سیر داره؟
***

10.آن چیست که یک پا دارد و سه چشم ؟
***
جواب
1.افتابه
2.كتاب
3.نخود
4.قارچ
5.شتر
6.هويچ
7.مار
8. گوزن
9. لاك پشت
10. چراغ راهنمايي و رانندگي

 



:: موضوعات مرتبط: چیستان , ,
:: برچسب‌ها: جواب , عکس ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: